Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do menu
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Przysucha

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert nr FEMA.08.05-WPY na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze służące zwiększeniu samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania w Powiecie Przysuskim

Utworzono dnia 10.10.2024

OGŁOSZENIE

OTWARTEGO KONKURSU OFERT

nr FEMA.08.05-WPY

na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej

usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze
służące zwiększeniu samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania w Powiecie Przysuskim

w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

Priorytet VIII Fundusze Europejskie dla aktywnej integracji oraz rozwoju usług społecznych i zdrowotnych na Mazowszu

Działanie 8.5 Usługi społeczne i zdrowotne

Projekt Zwiększenie samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania (RMR)

 

 

 

Przysucha 08 października 2024

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 r. poz. 1079), zwana w regulaminie ustawą wdrożeniową
  2. Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1491)
  3. Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057)

 

 

Powiat Przysuski/Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze

ogłasza Otwarty Konkurs Ofert nr FEMA.08.05-WPY

na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej

usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze
służące zwiększeniu samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania w Powiecie Przysuskim

w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

Priorytet VIII Fundusze Europejskie dla aktywnej integracji oraz rozwoju usług społecznych i zdrowotnych na Mazowszu

Działanie 8.5 Usługi społeczne i zdrowotne

Projekt Zwiększenie samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania (RMR)

 

 

  1. Określenie rodzaju zadania

 

Głównym celem zadania jest stworzenie kompleksowego systemu usług społecznych (w tym usług interwencyjnych) świadczonych na rzecz osób starszych w społeczności lokalnej wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu w miejscu ich zamieszkania tj. na terenie Powiatu Przysuskiego które ukończyły 60 rok życia - w postaci usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług sąsiedzkich dla 76 osób w okresie od 01.12.2024 roku do 31.12.2027.

Cel zadania ma zostać osiągnięty poprzez zwiększenie zakresu i dostępności środowiskowych usług społecznych dla 76 osób, rozwijanie programów wsparcia dla seniorów oraz wsparcie procesu deinstytucjonalizacji usług zorientowanych na pomoc osobom starszym.

 

Minimalne wymagania świadczenia usług społecznych w społeczności lokalnej w ramach zadania

 

Usługi sąsiedzkie dla seniorów

  1. Usługi sąsiedzkie obejmują pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych, podstawową opiekę higieniczno-pielęgnacyjną, przez którą należy rozumieć formy wsparcia niewymagające specjalistycznej wiedzy i kompetencji oraz w miarę potrzeb i możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
  2. Usługi sąsiedzkie są świadczone przez osobę, która:
    1. nie jest członkiem rodziny osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
    2. nie jest oddzielnie zamieszkującym małżonkiem, wstępnym ani zstępnym osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
    3. złożyła oświadczenie o zdolności pod względem psychofizycznym do świadczenia takich usług;
    4. zamieszkuje w najbliższej okolicy osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
    5. ukończyła szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy;
    6. została zaakceptowana przez osobę, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie.

 

Usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania

  1. Zakres usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania obejmuje wspieranie seniorów w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania społecznego, zawodowego, edukacyjnego, w szczególności:
  1. pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych,
  2. opiekę w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej oraz pomoc w czynnościach fizjologicznych (w tym mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, wykonywanie elementów makijażu, obcinanie i stylizacja paznokci rąk i nóg, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zapobieganie schorzeń         i problemów stóp),
  3. pielęgnację zaleconą przez lekarza, która obejmuje pielęgnacyjne wynikające  z zaświadczenia lekarskiego lub dokumentacji medycznej, uzupełniające w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej,
  4. wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról  w rodzinie (w tym dokonywanie bieżących zakupów, sprzątanie mieszkania oraz wynoszeniu śmieci, drobne naprawy, pranie i prasowanie odzieży i pościeli, mycie okien),
  5. zapewnienie kontaktów z otoczeniem (w tym pomoc i organizacja podróży środkami komunikacji publicznej oraz taksówkami, transport samochodem),

 

b) Usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania są świadczone przez osobę, która:

  1. posiada kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej lub,
  2. posiada minimum 6-miesięczne doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego i odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej.

 

Specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania

  1. Specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania obejmują usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności  i wykonywane są przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym. Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania obejmuje obok usług opiekuńczych m.in:
  1. pielęgnację jako wspieranie procesu leczenia, w tym pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmianę opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych (w tym pomoc i organizacja podróży środkami komunikacji publicznej oraz taksówkami, transport samochodem),
  2. rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w tym zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, współpracę ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno- pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług opiekuńczych,
  3. uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
    1. kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi  i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania                               w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych                                      i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, dbałość o higienę i wygląd, utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami,          w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji,
    2. interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne (np. dietetyczne, pielęgnacyjne, rehabilitacyjne), interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
    3. wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, w wypełnieniu dokumentów urzędowych (w tym pomoc i organizacja podróży środkami komunikacji publicznej oraz taksówkami, transport samochodem)
  1. Specjalistyczna usługa opiekuńcza w miejscu zamieszkania jest świadczona przez osobę, która spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych, tj. posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekuna środowiskowego, specjalistę w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty.

 

Określenie pakietu i specyfiki usług dla poszczególnych uczestników projektu zostanie dokonane na podstawie przeprowadzonej indywidualnej diagnozy potrzeb i potencjałów uczestników projektu. Diagnoza ma pozwolić na identyfikację sytuacji uczestnika, określenie możliwych obszarów rozwoju i zmiany, wsparcie rozwojowe dla implementacji zmiany służącej integracji społecznej i zdrowotnej. Konsultacje i doradztwo planów postępowania obejmującego poszczególne typy usług.

Zadanie będzie przeprowadzone przez terapeutę wsparcia rozwojowego lub doradcę personalnego. Na podstawie przeprowadzonej diagnozy z każdym uczestnikiem projektu podpisywany będzie Indywidualny Plan Działania. Rozpoczęcie wsparcia będzie udzielane w ciągu czterech tygodni od przystąpienia danej osoby do projektu. W ciągu czterech tygodni zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta na usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz usługi sąsiedzkie, zawarta w wytworzonym dokumencie Diagnoza indywidualnych potrzeb Seniora. W wyniku opracowania Diagnozy powstanie Indywidualny Plan Działania (IPD) dla każdego uczestnika.

Wszystkie usługi będą realizowane w trybie indywidualnym służące zwiększeniu samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkana w Powiecie Przysuskim z częstotliwością określoną w IPD.

 

W godzinach realizacji usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług sąsiedzkich nie mogą być świadczone usługi, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283), inne usługi finansowane w ramach Funduszu Solidarnościowego albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, finansowane ze środków publicznych w tym środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

 

  1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

 

Na realizacje usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńcze oraz usługi sąsiedzkie służące zwiększeniu samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkana w Powiecie Przysuskim od dnia 01 grudnia 2024 roku do dnia 31 grudnia 2027 przeznaczona zostanie kwota

 

1 969 524,80 zł (słownie jeden milion dziewięćset sześćdziesiąt dziewięć tysięcy pięćset dwadzieścia cztery złote 80/100)

 

 

  1. Zasady przyznawania dotacji na realizację zadania

 

Otwarty Konkurs Ofert nr FEMA.08.05-WPY może wygrać jedna organizacja lub jedno partnerstwo organizacji działająca na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1491) posiadające statutowy zapis o prowadzeniu działań na rzecz osób starszych.

Ze środków projektu Zwiększenie samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkana (RMR) będą pokrywane koszty związane bezpośrednio z realizacją usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńcze oraz usługi sąsiedzkie. Niedozwolone jest podwójne finansowanie tego samego wydatku związanego z realizacją usług, zarówno w ramach niniejszego projektu, jak i w ramach innych programów czy projektów.

 

Kosztami związanymi bezpośrednio z realizacją projektu są:

  1. wynagrodzenie opiekuna za wykonaną usługę opiekuńczą dla seniorów;
  2. wynagrodzenie opiekuna za wykonaną specjalistyczną usługę opiekuńczą dla seniorów;
  3. wynagrodzenie za wykonaną usługę sąsiedzką dla seniorów;

 

Koszty będą kwalifikowane, jeśli:

  1. z usługi asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie będzie korzystać jeden uczestnik;
  2. będzie prowadzona ewidencja wykonanych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług sąsiedzkich dla seniorów w postaci Indywidualnych Kart Usług oraz ewidencja czasu pracy;
  3. wystawiony zostanie odpowiedni dokument księgowy pozwalający na rozliczenie zrealizowanych godzin usług opiekuńczych tj. rachunek, listę płac, fakturę itp.

 

Wydatki będą kwalifikowalne, jeżeli zostaną poniesione w okresie realizacji projektu, tj. od dnia 1 grudnia 2024 r. do 31 grudnia 2027 r.

Dotacja nie może zostać przeznaczona na finansowanie działalności politycznej czy religijnej, jak również na zakup nieruchomości. Kosztami niekwalifikowalnymi są:

  1. odsetki od zadłużenia,
  2. kwoty i koszty pożyczki lub kredytu,
  3. kary i grzywny,
  4. wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  5. podatek od towarów i usług (VAT), który może zostać odzyskany na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy,
  6. odsetki za opóźnienie w regulowaniu zobowiązań oraz odsetki za zwłokę z tytułu nieterminowych wpłat należności budżetowych i innych należności, do których stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. − Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm.),
  7. nagrody, premie, dodatek stażowy, ekwiwalent za urlop, zasiłki chorobowe i koszt przejazdu asystenta do i od uczestnika,
  8. usługi asystencji osobistej świadczone przez członków rodziny, określonych w części IV ust. 5 Programu, opiekunów prawnych uczestnika lub osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem.

 

 

  1. Terminy i warunki realizacji zadania

 

Termin realizacji zadania określa się na okres od dnia 01 grudnia 2024 roku do dnia 31 grudnia 2027 roku.

Zadanie realizowane jest w formie:

  • usług opiekuńczych dla seniorów;
  • specjalistycznych usług opiekuńczych dla seniorów;
  • usług sąsiedzkich dla seniorów.

 

Przeciętna kwota środków na jednego uczestnika projektu wynosi 25 914,80 zł

Łączna liczba uczestników projektu wynosi 76 seniorów i seniorek. którzy zamieszkują na obszarze Powiatu Przysuskiego w rozumieniu przepisów KC (na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego) i wymagają wsparcia w miejscu zamieszkania.

 

Warunki realizacji zadania wymagane wobec Oferenta:

  1. Potencjał i doświadczenie:
    1. w realizacji zadań publicznych w zakresie pomocy społecznej o podobnym charakterze
    2. posiadanie wiedzy i doświadczenia w realizacji zadań w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych,
    3. przedsięwzięć zrealizowanych na terenie Powiatu Przysuskiego.
  2. Przedstawienie koncepcji jakości wykonania zadania oraz kalkulacji kosztów realizacji zadania.
  3. Dysponowanie osobami zdolnymi koordynować i wykonywać usługi:
    1. w przypadku usług sąsiedzkich osoba, która nie jest członkiem rodziny osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie, nie jest oddzielnie zamieszkującym małżonkiem, wstępnym ani zstępnym osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie, złożyła oświadczenie o zdolności pod względem psychofizycznym do świadczenia takich usług, zamieszkuje w najbliższej okolicy osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie, ukończyła szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy, została zaakceptowana przez osobę, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie,
    2. w przypadku usług opiekuńczych osoba, która posiada kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej lub posiada minimum 6-miesięczne doświadczenie  w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego i odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej,
    3. w przypadku specjalistycznych usług opiekuńczych osoba, która spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r.               w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych, tj. posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekuna środowiskowego, specjalistę w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty.
  4. Na potrzeby realizacji projektu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.
  5. Wniesienie do projektu zasobów organizacyjnych, technicznych i własnych środków finansowych umożliwiających płynną realizację zadania niezależnie od terminów przekazania kolejnych transzy dotacji.
  6. Wyrażenie zgody na upublicznienie informacji o wybraniu organizacji w Otwartym Konkursie Ofert nr FEMA.08.05-WPY.

 

 

  1. Termin i miejsce składania ofert

 

1. Oferty, w formie pisemnej, należy składać do dnia 31 października 2024 r. do godziny 12:00 pocztą lub osobiście na adres:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

26-400 Przysucha, ul. Szkolna 3

w zaklejonej kopercie z dopiskiem:

Oferta w ramach Otwartego Konkursu Ofert nr FEMA.08.05-WPY na realizację zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze służące zwiększeniu samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania w Powiecie Przysuskim

– Nie otwierać do dnia 31 października 2024 r. przed godz. 12:40.

2. Oferta powinna zostać podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentacji.

3. Kopie dokumentów dołączone do oferty muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.

4. Rozpatrywane będą tylko oferty złożone w terminie. W przypadku ofert wysyłanych pocztą, decyduje data wpływu do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze, nie data stempla pocztowego.

 

 

  1. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty oraz termin dokonania wyboru ofert

 

  1. Otwarty Konkurs Ofert nr FEMA.08.05-WPY jest skierowany wyłącznie do organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1491), oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy, posiadające statutowy zapis o prowadzeniu działań na rzecz osób starszych.
  2. Warunkiem przystąpienia do Otwartego Konkursu Ofert nr FEMA.08.05-WPY jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057) wraz z którą Oferent ubiegający się o wybór w Otwartym Konkursie Ofert            nr FEMA.08.05-WPY jest zobowiązany złożyć następujące załączniki:
  1. aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub z odpowiedniego wyciągu z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny Oferenta oraz umocowanie osób reprezentujących,
  2. statut organizacji Oferenta,
  3. oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami wobec ZUS i Urzędu Skarbowego,
  4. oświadczenie Oferenta o braku wykluczenia z możliwości otrzymania dofinansowania (o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych),
  5. oświadczenie Oferenta o wyrażeniu zgody na upublicznienie informacji o wybraniu organizacji w otwartym konkursie ofert nr FEMA.08.05-WPY,
  6. Opis Koncepcji Wykonania Zadania w tym:
    1. wykazać doświadczenie w realizacji zadań publicznych w zakresie pomocy społecznej o wartości nie mniejszej niż 800 tys. zł każde, realizowanych w ciągu ostatnich 3 lat,
    2. wykazać posiadanie wiedzy i doświadczenia w realizacji zadań o wartości nie mniejszej niż 800 tys. zł każde w zakresie działalności na rzecz osób starszych   i niepełnosprawnych realizowanych w ciągu ostatnich 3 lat,
    3. wykazać doświadczenie w realizacji przedsięwzięć zrealizowanych na terenie Powiatu Przysuskiego,
    4. przedstawić koncepcję jakości wykonania zadania oraz kalkulacji kosztów realizacji zadania,
    5. wykazać dysponowanie osobami zdolnymi wykonywać usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze i usługi sąsiedzkie
    6. wykazać wniesienie do projektu zasobów organizacyjnych, technicznych i własnych środków finansowych umożliwiających płynną realizację zadania niezależnie od terminów przekazania kolejnych transzy dotacji.
  1. Wymagania określone w pkt.2 ppkt. a-e stanowią kryteria formalne. Niespełnienie co najmniej jednego kryterium formalnego powoduje odrzucenie oferty.
  2. Wymagania określone w pkt.2 ppkt. f stanowią kryteria merytoryczne, których wartość punktowa została określona w formularzu Opis Koncepcji Wykonania Zadania.
  3. W przypadku partnerstwa podmiotów wymagania określone w pkt.2 ppkt.a-d dotyczą każdego podmiotu i muszą być spełnione przez każdy podmiot z osobna, wymagania określone w pkt.2 pkt.e mogą być spełnione łącznie przez podmioty ubiegające się o wybór Oferenta albo tylko przez jeden podmiot.
  4. Oferty, które nie spełnią wymagań formalnych zostaną odrzucone.
  5. Oferty wraz z pozostałymi dokumentami nie będą zwracane Oferentom.
  6. Ocena formalna i merytoryczna złożonych ofert będzie się odbywać w oparciu o formularz oferty wraz z załącznikami w tym punktację przyznaną według kryteriów wskazanych w załączniku Opis Koncepcji Wykonania Zadania. Ocena zostanie przeprowadzona w dniu 31 października 2024 przez komisję konkursową powołaną przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze.
  7. Na podstawie liczby punktów przyznanych dla poszczególnych ofert sporządzona zostanie lista rankingowa ocenionych ofert.
  8. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Oferentów takiej samej liczby punktów, przeprowadzone zostaną indywidualne spotkania kwalifikacyjne komisji konkursowej z każdym z nich w terminie 3 dni roboczych od zakończenia oceny formalnej i merytorycznej. Podczas spotkania zostanie dokonana weryfikacja przyznanej punktacji i ostateczny wybór Oferenta. Jeśli po weryfikacji ocena nie ulegnie zmianie i kandydaci nadal będę mieli jednakową liczbę punktów, decydować będzie wysokość wnoszonych przez oferenta środków własnych.
  9. Z podmiotem, który zostanie wyłoniony w toku postępowania, zostanie zawarta Umowa na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze służące zwiększeniu samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkana w Powiecie Przysuskim w ramach w ramach projektu Zwiększenie samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkana (RMR).
  10. Informacja o wyborze oferty w niniejszym Konkursie zostanie upubliczniona i ogłoszona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze https://przysucha.naszepcpr.pl/bip/  oraz Starostwa Powiatowego  http://bip.przysucha.pl/ , na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze i Starostwa Powiatowego w Przysusze oraz na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze https://przysucha.naszepcpr.pl oraz Powiatu Przysuskiego http://www.przysucha.pl/  w terminie do 3 dni roboczych od dnia zakończenia naboru.
  11. Oferent ma obowiązek poinformować osoby, których dane osobowe podaje w ofercie lub dokumentach złożonych wraz z ofertą, o udostępnieniu ich danych Ogłaszającemu w celu złożenia oferty Otwartym Konkursie Ofert nr FEMA.08.05-WPY. Oferent zobowiązuje się do przekazania wszystkim osobom, których dane udostępnił na potrzeby postępowania, informacji, o których mowa w art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
  12. Oferenci ubiegający się w partnerstwie o wybór oferty w Otwartym Konkursie Ofert nr FEMA.08.05-WPY, zobowiązani są wskazać w Formularzu oferty Lidera do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Przed podpisaniem umowy Ogłaszający może żądać umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie.

 

 

  1. Procedura odwoławcza

 

1. Organizacje, których oferty nie zostały wybrane mają możliwość wniesienia odwołania  w nieprzekraczalnym terminie 2 dni roboczych od ogłoszenia wyników Otwartego Konkursu Ofert nr FEMA.08.05-WPY w formie pisemnej, na adres składania ofert.

2. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez komisję powołaną przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze.

3. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia środka odwoławczego przewiduje się uwzględnienie kandydatury w tworzeniu ostatecznej listy rankingowej ocenionych ofert.

4. Informacja o wynikach odwołania zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze https://przysucha.naszepcpr.pl/bip/, oraz Starostwa Powiatowego  http://bip.przysucha.pl/ , na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze i Starostwa Powiatowego w Przysusze oraz na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze https://przysucha.naszepcpr.pl oraz Powiatu Przysuskiego http://www.przysucha.pl/, w terminie do 1 dnia roboczego.

 

 

 

 

  1. Informacja dodatkowa

 

  1. Oferentem nie może być podmiot wykluczony z możliwości otrzymania dofinansowania (o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych)
  2. Realizacja zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze służące zwiększeniu samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkana w Powiecie Przysuskim nie jest gwarantowana i jest uzależniona od uzyskania środków dofinansowania jego realizacji w ramach projektu Zwiększenie samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkana (RMR)
  3. Ogłaszający nabór zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru bez podawania przyczyny oraz do zmiany niniejszego ogłoszenia.
  4. Osoba uprawniona do kontaktu:

Beata Pawlik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze,
e-mail: pcprprzysucha@onet.eu

 

 

  1. Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej zadaniach tego samego rodzaju, które były dotowane w roku ogłoszenia konkursu oraz w roku poprzedzającym, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji udzielonych na ten cel organizacjom pozarządowym

 

Powiat Przysuski informuje, iż w roku ogłoszenia konkursu oraz w roku poprzedzającym nie realizował i nie będzie realizować innych zadań tego samego rodzaju.
 

 

  1. Załączniki

 

Załącznik nr 1. Opis Koncepcji Wykonania Zadania,

 

Zatwierdzam

 Z up. STAROSTY PRZYSUSKIEGO

DYREKTOR PCPR

BEATA PAWLIK

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Październik 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 70

W poprzednim tygodniu: 276

W tym miesiącu: 528

W poprzednim miesiącu: 784

Wszystkich: 16629

Adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
26-400 Przysucha
ul. Szkolna 3
tel./fax (048) 675 55 17
e-mail: pcprprzysucha@onet.eu

Godziny pracy:
poniedziałek - piątek, w godz. 730 – 1530