Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do menu
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Przysucha

Program ,,Aktywny Samorząd” Obszar E pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej

Utworzono dnia 24.10.2024

Program ,,Aktywny Samorząd” Obszar E

pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze informuje, iż do programu „Aktywny samorząd” wprowadzone zostało nowe zadanie – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej - Obszar E.

Adresatem wsparcia jest osoba posiadająca stopień niepełnosprawności lub orzeczenie o niepełnosprawności (do 16 roku życia), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielonego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem.  

Celem programu „Aktywny samorząd” (Obszar E) jest zwiększenie niezależności oraz szans na aktywizację społeczną i zawodową osób z niepełnosprawnością poprzez poprawę dostępności do wentylacji domowej pod koncentratorem tlenu lub respiratorem.

Kto jest Wnioskodawcą, kto może złożyć wniosek?

Wniosek możesz złożyć:

  •  we wysłanym imieniu – gdy jesteś pełnoletni i masz zdolność do czynności prawnych,
  •  w imieniu i na rzecz osoby niepełnoletniej – gdy jesteś rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby,
  •  w imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych – gdy jesteś opiekunem prawnym tej osoby,
  •  w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa (notarialnego lub w zwykłej formie pisemnej- wzór takiego pełnomocnictwa znajdziesz pod adresem: Pełnomocnictwa w SOW w zwykłej formie pisemnej – portal informacyjny SOW (pfron.org.pl)).

Gdzie złożyć wniosek?

W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/

W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnianiu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, mobilnego asystenta, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.

W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:

  •  bezpłatna infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub
  •  sow@pfron.org.pl

Wsparcie wyniesie 100 zł miesięcznie, a okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię w ramach jednego wniosku nie będzie dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące. Refundacja może obejmować koszty poniesione po 1 lipca 2024. Program nie przewiduje wkładu własnego.

Przykładowo:

  • jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł)
  • jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł);
  • jeśli złożysz wniosek w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec - grudzień (6 miesięcy – 600 zł);
  • jeśli złożysz wniosek w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).

Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!

  •  z użyciem podpisu elektronicznego,
  • za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
  •  możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać w wersji papierowej do Realizatora programu.

Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki

Pierwszy termin naboru wniosków w SOW rozpocznie się dnia 28 października 2024 r.  i potrwa do 30 listopada 2024 r.

Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!

Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wnioski. Sprawdź czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.

Zaświadczenie może być:

  •  podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem,

lub

  •  opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę

Wnioskodawca zobowiązany jest do:

1. Wskazania we wniosku okresu objętego refundacją kosztów opłaty za energię, przy czym okres nie może być dłuży niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące;

2. Wskazania numeru rachunku bankowego wnioskodawcy, na który zostaną przekazane środki PFRON,

3. Załączenia do wniosku zaświadczenia potwierdzającego korzystanie ze świadczenia w ramach ośrodka leczenia tlenem lub ośrodka wentylacji domowej, zgodnie ze wzorem określonym w SOW;

4. Załączenia do wniosku orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego albo orzeczenia o niepełnosprawności (osoby do 16 roku życia);

5. Nie zapomnij, aby we wniosku:

a) wpisać prawidłowy numer PESEL – przed wypłatą środków każdorazowo go sprawdzamy; jeśli będzie nieprawidłowy pieniądze (dodatek) nie będzie przekazany,                                                                        b) wpisać nazwę i numer rachunku bankowego, na który mamy przekazać dodatek,                                                                                                                                                                                                                                                                                        c) złożyć wszystkie wymagane oświadczenia tj.:                                                                                        

- o uzyskaniu pozytywnej kwalifikacji do leczenia z wykorzystaniem koncentratora tlenu lub respiratora, która odbywa się w szpitalu lub w ośrodku domowego leczenia tlenem;                                     - o użytkowaniu koncentratora tlenu lub respiratora w okresie, za który przysługuje dodatek;                                                                                                                                                                                                                                                                                     - o zgodności ze stanem faktycznym informacji i danych zawartych w złożonych oświadczeniach i zaświadczeniach, bądź innych dokumentach stanowiących podstawę przyznania dodatku;                                                                                                                                                                                                                                                                                                               - o wyrażeniu zgody na weryfikację zgodności ze stanem faktycznym złożonych oświadczeń lub na oględziny urządzenia w miejscu zamieszkania lub z wykorzystaniem instrumentów kontroli pozwalającej na uzyskiwanie informacji na odległość ( w kontaktach telefonicznych lub on-line);                                                                                                                                                                                                     - o przyjęciu do wiadomości i stosowania, ze złożenie we wniosku oświadczenia lub zaświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym eliminuje wniosek z dalszego rozpatrywania, a ujawnienie w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach, stanowiących podstawę przyznania dodatku skutkuje koniecznością zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych – w terminie wskazanym w pisemnej informacji o konieczności zwrotu zakwestionowanej kwoty (wezwanie do zapłaty);                                                                                                                                                                                                                                                                                       - o przyjęciu do wiadomości i stosowania, że w przypadku konieczności zwrotu wypłaconego dodatku, odsetek nie nalicza się jedynie w przypadku, gdy wystąpienie okoliczności powodujących obowiązek zwrotu środków było niezależne od wnioskodawcy;                                                                                                                                                                                                                                                                           - o zobowiązaniu się do zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie wskazanym w wezwaniu do zapłaty, w przypadku stwierdzenia przez realizatora programu lub PFRON w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach, stanowiących podstawę przyznania dodatku.

Druk wniosku wraz z załacznikami jest dostępny w zakładce Aktywny samorząd i w formie elektronicznej w systemie SOW.

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Listopad 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 156

W poprzednim tygodniu: 299

W tym miesiącu: 822

W poprzednim miesiącu: 1110

Wszystkich: 18033

Adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
26-400 Przysucha
ul. Szkolna 3
tel./fax (048) 675 55 17
e-mail: pcprprzysucha@onet.eu

Godziny pracy:
poniedziałek - piątek, w godz. 730 – 1530