Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do menu
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Przysucha

Uwaga osoby zainteresowane dodatkiem na pokrycie kosztów energii elektrycznej w ramach programu Aktywny samorząd Obszar E

Utworzono dnia 02.01.2025

Nabór wniosków rusza wcześniej niż w pozostałych zadaniach programu, aby umożliwić złożenie wniosku o refundację kosztów jeszcze za lipiec 2024 roku wszystkim osobom, które z różnych względów nie zdążyły złożyć wniosku w 2024 roku. Jeśli złożysz wniosek w styczniu, to możesz uzyskać dodatek za 6 minionych miesięcy – od lipca do grudnia 2024 roku. W programie obowiązuje okres kwalifikowalny na refundację poniesionych kosztów – 180 dni przed złożeniem wniosku.

Wypłaty dodatku na wnioski złożone w 2025 roku rozpoczną się jednak nie wcześniej niż w drugim kwartale roku. W pierwszym kwartale roku powiaty dysponują wyłącznie środkami przekazanymi na realizację wniosków złożonych w programie w 2024 roku. Po ich rozliczeniu otrzymają z PFRON środki na realizację nowych wniosków.

Termin przyjmowania wniosków o dofinansowanie:

- wniosek o przyznanie dodatku w obszarze E można złożyć od dnia 2 stycznia do dnia 31 grudnia 2025 roku.

Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej?

Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez:

ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej.

t.j. osoba będąca pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie

albo pod opieką poradni lub ośrodka lub zespołu domowego leczenia tlenem.

Jaki jest przedmiot pomocy?

Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji  kosztów energii elektrycznej w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.

Jaka jest wysokość pomocy?

100 zł miesięcznie.

Jak często można składać wniosek?

Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski prosimy składać w wersji elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW).

Aby wypełnić wniosek w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW), wykonaj następujące kroki:

Zaloguj się do SOW: Wejdź na stronę https://sow.pfron.org.pl/i zaloguj się na swoje konto. Jeśli nie masz konta, musisz je najpierw założyć: Rejestracja | SOW System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON

Wybierz odpowiedni wniosek: Po zalogowaniu się, przejdź do sekcji wniosków i wybierz wniosek dotyczący Obszaru E.

Wypełnij wniosek: Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie, wypełniając wszystkie wymagane pola. Możesz skorzystać z kreatora wniosków, który ułatwi Ci proces aplikacji.

Załącz wymagane dokumenty: Do wniosku dołącz wszystkie niezbędne dokumenty, takie jak orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego, itp.

Nie zapomnij aby we wniosku:

wpisać prawidłowy numer PESEL - przed wypłatą środków każdorazowo go sprawdzamy; jeśli będzie nieprawidłowy, pieniądze (dodatek) nie będzie przekazany,

wpisać nazwę i numer swojego rachunku bankowego, na który mamy przekazać dodatek,

złożyć wszystkie wymagane oświadczenia poprzez kliknięcie odpowiedniego pola w systemie SOW. Mimo, że oświadczenia zawierają sporo treści, to Ty musisz tylko kliknąć odpowiednie pole w SOW.

Pamiętaj wniosek musi być przez Ciebie podpisany!

  • z użyciem podpisu elektronicznego,
  • za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,

Załóż profil zaufany online - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Film informacyjny - jak założyć profil zaufany? - portal informacyjny SOW (pfron.org.pl)

  • możesz też wypełnić wniosek w wersji papierowej, podpisać oraz przekazać do Realizatora programu - samorządu powiatowego właściwego dla miejsca zamieszkania Wnioskodawcy (PCPR).

 

Więcej informacji na stronie PFRON pod adresem: https://www.pfron.org.pl

lub w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Przysusze ul. Szkolna 3.

 

Druk wniosku wraz z załącznikami jest dostępny w zakładce Aktywny samorząd i w formie elektronicznej w systemie SOW.

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Styczeń 2025 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 142

W poprzednim tygodniu: 348

W tym miesiącu: 1055

W poprzednim miesiącu: 1089

Wszystkich: 20595

Adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
26-400 Przysucha
ul. Szkolna 3
tel./fax (048) 675 55 17
e-mail: pcprprzysucha@onet.eu

Godziny pracy:
poniedziałek - piątek, w godz. 730 – 1530